R. Scaldis S.C. Vzw is onstaan op 31 maart 1920, uit de omnisportvereniging Scaldis. Zij was de eerste korfbalclub in ons land. Ondertussen is ze de kaap van 100 jaar gepasseerd, maar bruist ze als nooit tevoren.

Onze kleuren zijn oranje-blauw en wij staan beter bekend als de “leeuwen” of “Royals” wat we te danken hebben aan onze status van oudste club van België. We behoren tot de top van het korfbalgebeuren in België. Door middel van een doorgedreven jeugdwerking proberen wij ons te verzekeren van talent uit eigen rangen. Dit is essentieel voor het voortbestaan van onze vereniging, zowel op sportief als extrasportief vlak. Ook naast het veld worden tijdens het seizoen vele activiteiten georganiseerd, die steevast vele mensen naar Scaldis brengen.